Otsikko
Mistä vanhasta koulukirjasta löytyisi tarina linnuista ja siitä mitä ne oletettavasti "juttelevat" keskenään? Riimimuotoinen tarina on ollut 50-60 luvun…

Kysytty

Mistä vanhasta koulukirjasta löytyisi tarina linnuista ja siitä mitä ne oletettavasti "juttelevat" keskenään? Riimimuotoinen tarina on ollut 50-60 luvun koulukirjassa. Mahdollisesti samassa kirjassa on kertomus pojasta, joka kertoo isoja valheita tositarinoina, saaden muutkin uskomaan niihin.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Laurisen ja Valtasaaren Kolmas lukukirjani -koulukirjassa on runo Punatulkku (s. 98-100), jossa punatulkku ja varpuset sanailevat pihlajanmarjojen syömisestä ja toinen toistensa ulkonäöstä.