Mistä tulee sukunimi Kiviniemi ja mitä se mahtaa tarkoittaa?

Kysytty

Mistä tulee sukunimi Kiviniemi ja mitä se mahtaa tarkoittaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kiviniemi on tyypillinen länsisuomalainen asutusnimipohjainen sukunimi. Sukunimeksi nimi lienee vakiintunut 1900-luvulla tai 1800-luvun lopulla. Nimi voi olla peräpohjalainen, pohjoispohjalainen, eteläpohjalainen, satakuntalainen tai etelähämäläinen. Lähde ja lisätietoja: Mikkonen, Pirjo: Sukunimet, 2000.