Mistä teoksesta löytyy runo, jossa: "tuo oli tyhjä tyyrintyttö, vähäpaimen pappilassa"? Tarvitsisin sen kokonaisuudessaan kesäkuun loppuun mennessä. Olen itse…

Kysytty

Mistä teoksesta löytyy runo, jossa: "tuo oli tyhjä tyyrintyttö, vähäpaimen pappilassa"? Tarvitsisin sen kokonaisuudessaan kesäkuun loppuun mennessä. Olen itse lapsena lausunut sitä, mutta en millään saa päähäni, mistä löytäisin sen nyt. Nimimerkillä "ei vielä niin dementoitunut, että muistaisi vain menneitä..."

Vastaus

Vastattu

Runo on Eino Leinon Tyyrin tytti ja se löytyy Leinon kokoelmasta Helkavirsiä.