Mistä teoksesta ilmenisi sellainen tieto, kuinka paljon maksoi pelto- ja metsämaa vuonna 1982 keskimäärin Kiteellä tai Pohjois- Karjalassa?

Kysytty

Mistä teoksesta ilmenisi sellainen tieto, kuinka paljon
maksoi pelto- ja metsämaa vuonna 1982 keskimäärin Kiteellä tai Pohjois- Karjalassa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Maanmittauslaitos on julkaissut vuodesta 1982 lähtien kauppahintarekisteriä, jossa on mukana myös peltomaan ja metsien hinnan kehitys vuodesta 1982 lähtien maakunnittain graafisena käyränä. Kauppahintarekisteri löytyy internetistä Maanmittauslaitoksen sivuilta: http://www.maanmittauslaitos.fi/default.asp?id=893 .
Tilasto on olemassa myös painettuna nimellä Kiinteistöjen kauppahintatilasto, jota on eri vuosilta. Esim. Joensuun seutukirjastossa olevassa vuoden 2003 tilastossa näkyy hintakehitys vuodesta 1982 asti.
Maanmittauslaitoksen ammattilaisen karttapaikasta on maksua vastaan tilattavissa myös tarkempia hintatietoja rajatulta alueelta, ks. https://www.karttapaikka.fi/karttapaikka/default.asp?id=609 .