Mistä saisin tietoa värähdysliikkeestä?

Kysytty

Mistä saisin tietoa värähdysliikkeestä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Värähtelyllä tarkoitetaan hiukkasen tai kappaleen edestakaista liikettä tasapainoasemansa ympärillä. Värähtely on jaksollista liikettä. Seuraavalla sivustolla on tietoa värähdysliikkeestä:

http://www.oph.fi/etalukio/opiskelumodulit/fysiikka/kurssi3/aaltoliike/…

Värähtelystä löytyy tietoa esimerkiksi seuraavista fysiikan oppikirjoista:
Lehto, Heikki: Fysiikka 2: fysiikka yhteiskunnassa; aaltoliike. (Tammi, 2000). siv. 123 - 136.
Atomista avaruuteen: Aallot fysiikassa/ Timo Kärkkäinen... et. al., lukion fysiikka (Otava, 1995) siv. 8 - 23.