Mistä saada päivittäinen proteiini kun mikään eläinperäinen ei käy, eikä mitkään viljat (ei koti- eikä ulkomaiset), pavut, linssit, pähkinät eikä siemenet käy?…

Kysytty

mistä saada päivittäinen proteiini kun mikään eläinperäinen ei käy, eikä mitkään viljat (ei koti- eikä ulkomaiset), pavut, linssit, pähkinät eikä siemenet käy? ei herneet, riisi ym. ym. myös kasvisvalikoima hyvin rajattu. Saako proteinia em. rajoitteinen purkista synteettisenä tablettina? jääkö mitään mahdollisuuksia proteiininsaantiin näin rajoitteisena? toivo mennyt jo!

Vastaus

Vastattu

Finelin sivulla on haku, jossa voi etsiä ja tutkia ravinnon koostumusta, https://fineli.fi/fineli/fi/index. Ravintoneuvontaa löytyy yksityisiltä terveyteen, hyvinvointiin tai urheiluun keskittyvillä palveluilla, mutta julkisessa terveydenhoidossa on myös ravitsemusneuvontaa ja -terapiaa. Oman terveysaseman terveydenhoitajan kanssa keskustelu voi olla paras tapa aloittaa sopivan proteiinilähteen löytäminen.