Mistä on lähtöisin sukunimi Mettala?

Kysytty

Mistä on lähtöisin sukunimi Mettala?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Käytettävissä olevista sukunimiä käsittelevistä kirjoista ei Mettala-nimeä löytynyt. Väestörekisterikeskuksen nimipalvelun mukaan Suomessa on tai on ollut 98 Mettala-nimistä, joten yleinen nimi se ei ole. Ehkä kannattaisi soittaa Kotimaisten kielten tutkimuskeskuksen nimistönhuollon neuvontapuhelimeen. Tiedot löytyvät täältä:

http://www.kotus.fi/index.phtml?s=118

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Mettala nimi on tullut suomeen 1600 luvulla eteläisestä euroopasta(italia).Nimi on säilynyt matkalla läpi euroopan.