Mistä nimi Veeti on peräisin ja mitä se tarkoittaa? Kiitos jo etukäteen vastauksesta!

Kysytty

Mistä nimi Veeti on peräisin ja mitä se tarkoittaa? Kiitos jo etukäteen vastauksesta!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Eeva Riihosen teoksessa Mikä lapselle nimeksi? sanotaan Veetin ja Veetun olevan Fredrikin suomalaisia muunnoksia.
Fredrik taas on alkuaan germaanien rauhallinen hallitsija, rauhan valtias. Suosittu nimi muunnoksineen monissa kielissä, esim. saksan Friedrich, Fritz, englannin Freddy, hollannin Frederik, espanjan Federico.