Otsikko
Mistä nimi Ramona on kotoisin ja mitä se merkitsee? Olisin utelias tietämään.

Kysytty

Mistä nimi Ramona on kotoisin ja mitä se merkitsee? Olisin utelias tietämään.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ramona on feminiininen muoto nimestä Ramón, joka on Raimund-nimen espanjalainen muunnos. Nimi tulee muinaissaksalaisesta nimestä Ragimund. Tätä on kysytty aikaisemminkin Kysy kirjastonhoitajalta -palvelusta. Ragin tarkoittaa neuvoa ja mund suojelijaa. Vastauksen kokonaisuudessaan löydät osoitteessa http://www.kirjastot.fi/fi-FI/lapsille/kysy/vastauksia/kysymys.aspx?c=1…