Otsikko
Mistä nimen Jasmin juuret johtavat ja mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa?

Kysytty

mistä nimen Jasmin juuret johtavat ja mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa?

Vastaus

Vastattu

Jasmin on luontoaiheinen nimi, joka tulee koristepensas jasmiinista. Kukkasymboliikassa jasmiini on herkän kauneuden, rakkauden ja viehkeyden vertauskuva. Useissa kielissä nimi kirjoitetaan muodossa Yasmin.

Lähde:

Pentti Lempiäinen: Suuri etunimikirja

1 ääntä

Kommentit

Hyvät nimikyselijät - voitte saada verkosta vastauksen monenlaisiin nimikysymyksiin googlettamalla Behind the Name.
Vastaavasti löytyy myös tiedosto sukunimistä.
Jutut ovat tietysti englanniksi, mutta ainakin osa voi lukea niitä.