Mistä mahtaa juontua sanonta. "mene ja tiedä"? Merityksen selitystä en kaipaa, vaan kuka oli ensimmäinen käyttäjä ja miten sanonta on syntynyt?

Kysytty

Mistä mahtaa juontua sanonta. "mene ja tiedä"? Merityksen selitystä en kaipaa, vaan kuka oli ensimmäinen käyttäjä ja miten sanonta on syntynyt?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysyin tietoa Suomen murteiden sana-arkistosta, mutta sain vastauksen, että kysymykseenne on mahdotonta vastata. On vaikea sanoa, kuka on ollut sanonnan ensimmäinen käyttäjä.