Mistä maasta on lähtöisin Hannele nimi?

Kysytty

Mistä maasta on lähtöisin Hannele nimi?

Vastaus

Vastattu

Hanne ja Hannele ovat Pentti Lempiäisen Suuren etunimikirjan (WSOY, 1999) mukaan Saksassa paljon käytettyjä Hannan ja Johannan kutsumamuotoja.

Saksassa käytetään myös Hannia ja Hannan ja Eleanoren yhdistelmä Hannelorea. Hannele on siis Saksasta lähtöisin.

0 ääntä

Kommentit

Se että on olemasa maa joka on nimetty kielen mukaan ei tarkoita että nimi olisi peräisin juuri Saksasta. Nimet ovat kotoisin eri kulttuuri- ja kielialueilta, ei maista.