Mistä löytyy selkokieliset ohjeet kirjaston uusiin tietokoneisiin? En ymmärrä niitä ollenkaan. S-postiosoite, salasana, pinkoodi... Miten vaikeaa! Eikö saada…

Kysytty
17.2.2023

Mistä löytyy selkokieliset ohjeet kirjaston uusiin tietokoneisiin? En ymmärrä niitä ollenkaan. S-postiosoite, salasana, pinkoodi... Miten vaikeaa! Eikö saada selkeitä ohjeita?

Vastaus

Vastattu
21.2.2023

Helsingin kaupunginkirjaston uudenlaisilla Asko-koneilla asiointi tapahtuu kirjautumalla sisälle Vieras-tunnuksella. Muuta tunnistautumista ei tarvita. Internet toimii selainkuvaketta klikkaamalla.

Tulostusta varten täytyy ensimmäisellä kerralla luoda henkilökohtainen asiointitili. Tämä saattaa tuntua hieman monimutkaiselta, koska rekisteröinti sisältää useita vaiheita. Jatkossa asiointi helpottuu, koska tulostamiseen käytetään asiakastulostustilin pysyvää pin-koodilla. 

Kirjastoissa on paikan päällä tulostusohjeita, jos kaipaat kirjallisia ohjeita. Henkilökunnalta voit myös aina kysyä neuvoa.

 Kun tulostustili on luotu, pääset aina tulostamaan kirjaston koneilta omalla pin-koodilla.

2 ääntä
Oliko vastauksesta sinulle hyötyä?
 
Haluatko jättää uuden kysymyksen? Lähetä se kysymyslomakkeen kautta.

Kommentit

Eli ei selkokielellä.... Syrjintää.

Kommentoi vastausta

Ei muotoiluja

  • Sallitut HTML-tagit: <i> <b> <s>
  • Rivit ja kappaleet päätetään automaattisesti.
  • Verkko- ja sähköpostiosoitteet muutetaan automaattisesti linkeiksi.