Otsikko
Mistä löytyisivät sanat ja nuotit lastenlauluun ja ketkä ovat tekijät? Laulu on: Palmun varjossa on pieni tyttö yksin, sen toiset huomaa, yhdessä laulaa olee,…

Kysytty

Mistä löytyisivät sanat ja nuotit lastenlauluun ja ketkä ovat tekijät? Laulu on: Palmun varjossa on pieni tyttö yksin, sen toiset huomaa, yhdessä laulaa olee, olee, ole... Lisäksi säkeistöissä puhutaan aaltojen kuohumisesta ja soivista kastanjeteista ja kutsutaan tanssiin.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Laulu on nimeltään "Olé, olé" ja se alkaa: "Yllä Espanjan on aurinko niin lämmin...Palmun varjossa on pieni tyttö yksin." Laulun on säveltänyt Jussi Rasinkangas ja sanoittanut Matti Laasonen. Laulu sisältyy nuottiin Rasinkangas, Jussi: "Ystävyyden laulu : Jussi Rasinkankaan tunnetuimmat ja pidetyimmät lastenlaulut" (sanat, melodia, sointumerkit) ja nuottiin "Musiikin mestarit. 3-4" (Otava, 2002).