Mistä löytyisi tietoa suomalaisten mainostoimistojen liikevaihdosta ja myyntikatteesta (mahdollisimman uutta tietoa)? Kaupparekisterissä (www.prh.fi) on CD…

Kysytty

Mistä löytyisi tietoa suomalaisten mainostoimistojen liikevaihdosta ja myyntikatteesta (mahdollisimman uutta tietoa)? Kaupparekisterissä (www.prh.fi) on CD-katka, joka sisältää yritysten tietoja, ja tilastokeskuksella (http://www.tilastokeskus.fi/tk/tp_ytr/yrek.html) on kattavat tiedot, mutta ainakin kaupparekisterin tiedot ovat aika kalliita. Onko esim. jossakin kirjastossa käytettävissä CD-Katka ja sisältääkö se yritysten liikevaihto- tai myyntikatetiedot?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Meillä Tampereen kaupunginkirjastossa ei ole CD-Katkaa,
mutta meillä on CD-KOMPASS -yrityshakemisto, josta voi hakea tietoa
yrityksistä mm. toimialoittain. Hain hakusanalla Mainostoimisto
ja suhdetoimintapalvelut ja yrityksiä löytyi 244 kpl.
Suurimmista yrityksistä löytyvät tiedot liikevaihdosta.

Meillä on myös kirja Taseet ja taustat 1998, josta löytyy yritysten
tietoja, mm. myyntikatetietoja.

Nämä molemmat hakemistot löytyvät Tampereen pääkirjaston Metson
käsikirjastosta.