Otsikko
Mistä löytyisi tietoa miten höyryveturi valmistellaan ajoon ja miten sitä ajetaan?

Kysytty

Hei. Mistä löytyisi tietoa miten höyryveturi valmistellaan ajoon ja miten sitä ajetaan?

Vastaus

Vastattu

Mikko Ivalon kirjasta Höyryveturit ja niiden hoito voisi löytyä tarvitsemaasi tietoa. Höyryveturit ja niiden hoito | Keski-kirjastot | Keski-Finna. En pääse nyt itse kirjaa tutkimaan. Kirja on Keuruun kirjastossa, joten jos asut muualla Keski-Suomen alueella kuin Keuruulla, muista tehdä seutuvaraus.

Kari Siimes: Suomen höyryveturit Suomen höyryveturit | Keski-kirjastot | Keski-Finna -kirjassa on myös tietoa hallintalaitteista ja tekniikasta.

Muita höyryvetureista kertovia kirjoja: höyryveturit | Hakutulokset | Keski-Finna.

Tässä vielä muutamia linkkejä, joista voisi olla hyötyä:

Etusivu | Suomen Rautatiemuseo

Pieksämäen Höyryveturiyhdistys (pmk-hoyryveturiyhdistys.fi). Pieksämäen Höyryveturiyhdistyksestä löytyy varmasti myös asiantuntemusta

Resiina (resiinalehti.fi) Resiinalehden sivuilla on Keskustelu-osio, jota kautta pääsee keskustelemaan alan harrastajien kanssa

Töissä museossa: näin höyryveturi valmistellaan ajoon | Trafiikki

Kahdentoista tunnin hehkutus ja tunnin voitelu – höyryveturilla ajelu ei ole hätäisen hommaa | Yle