Otsikko

Hei. Mistä löytyisi tietoa miten höyryveturi valmistellaan ajoon ja miten sitä ajetaan?

Mikko Ivalon kirjasta Höyryveturit ja niiden hoito voisi löytyä tarvitsemaasi tietoa. Höyryveturit ja niiden hoito | Keski-kirjastot | Keski-Finna. En pääse nyt itse kirjaa tutkimaan. Kirja on Keuruun kirjastossa, joten jos asut muualla Keski-Suomen alueella kuin Keuruulla, muista tehdä seutuvaraus.

Kari Siimes: Suomen höyryveturit Suomen höyryveturit | Keski-kirjastot | Keski-Finna -kirjassa on myös tietoa hallintalaitteista ja tekniikasta.

Muita höyryvetureista kertovia kirjoja: höyryveturit | Hakutulokset | Keski-Finna.

Tässä vielä muutamia linkkejä, joista voisi olla hyötyä:

Etusivu | Suomen Rautatiemuseo

Pieksämäen Höyryveturiyhdistys (pmk-hoyryveturiyhdistys.fi). Pieksämäen Höyryveturiyhdistyksestä löytyy varmasti myös asiantuntemusta

Resiina (resiinalehti.fi) Resiinalehden sivuilla on Keskustelu-osio, jota kautta pääsee keskustelemaan alan harrastajien kanssa

Töissä museossa: näin höyryveturi valmistellaan ajoon | Trafiikki

Kahdentoista tunnin hehkutus ja tunnin voitelu – höyryveturilla ajelu ei ole hätäisen hommaa | Yle

Asiasanat