Mistä löytyisi tietoa ( internet/kirjat) antiiikin teatterista ja varsinkin sen vaikutuksesta nykyteatteriin?

Kysytty

Mistä löytyisi tietoa ( internet/kirjat) antiiikin teatterista ja varsinkin sen vaikutuksesta nykyteatteriin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Teatterin historiaa käsitteleviä kirjoja olet varmaan jo tutkinutkin, esimerkiksi The Cambridge companion to Greek tragedy / edited by P. E. Easterling
(Cambridge : Cambridge University Press , 1997) tai Wickham, Glynne: Teatterihistoria (Teatterikorkeakoulu[n] julkaisusarja, ISSN 0783-3385 ; 24). Seppo Tolpon Draamataiteen psykohistoria (Europen, 2000) on varsin tuore teos. Netissä sinun kannattaa tutkia ARSCAa, joka on useiden taidealan kirjastojen yhteinen kokoelmatietokanta: https://arsca.linneanet.fi/. Jos löydät sieltä jotain hyödyllisiä viitteitä, voit tiedustella niitä lähikirjastostasi tai tehdä kaukolainatilauksen kirjastossasi. Tätäkin linkkiä voit vilkaista: http://www.linkkitalo.fi/SPT--FullRecord.php?ResourceId=2241.
Aleksi-tietokannasta voit etsiä itse (tai pyytää kirjastonhoitajaa etsimään) lehtiartikkeleita, esim. Teatteri-lehteä numero 6 vuodelta 1991 kannattanee katsoa. Aleksi-tietokantaa voit käyttää kirjastossa.