Otsikko
Mistä löytyisi tietoa aiheeseen "Barbissa naisen malli"? Olisiko jotain kirjallisuutta tai jotain nettisivua mistä aiheeseen löytyisi tietoa?

Kysytty

Mistä löytyisi tietoa aiheeseen "Barbissa naisen malli"? Olisiko jotain kirjallisuutta tai jotain nettisivua mistä aiheeseen löytyisi tietoa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Barbie -nuken tiukasti kontroloiduitu aikuisvartalon kauneusihanne syntyi 1950-luvun Amerikassa. Marketta Franckin (1996) kirjoittamassa "Isoäitini Barbien atelier, eli, Kauneuden naamio -kirjassa selvitetään Barbie-ilmiötä yleensä ja käsityksiä naisvartalon kauneusihanteista. "Nuori ruumis" -kirjassa (2001) käsitellään puolestaan ruumiillisuuteen ja nuoruuteen liittyviä kysmyksiä. "Täydellinen minä"- (2007) ja tänä vuonna ilmestyneessä Lihaan leikattu kauneus -kirjoissa selvitetään nykyisiä ulkonäkö- ja kauneusihanteita. Kirjojen saatavuuden Lukki-kirjastoissa voit tarkistaa osoitteesta http://www.lohja.fi/kirjasto/. Aihetta käsitteleviä lehtiartikkeleita löydät helposti vain kirjastoissa käytössä olevasta artikkeliviitetietokanta Aleksista.
Googlaamalla löytyy runsaasti viitteitä keskustelulistoille, luotettavaa tietoa löydät varmasti Nuorisotiedon kirjaston www-sivuilta.