Mistä löytyisi terveyshyödykeindeksin kehitys esim. 30 viimeisen vuoden aikana. Sellainen indeksi on mm.eräiden vakuutuspalveluiden omavastuuosuuden…

Kysytty

Mistä löytyisi terveyshyödykeindeksin kehitys esim. 30 viimeisen vuoden aikana.
Sellainen indeksi on mm.eräiden vakuutuspalveluiden omavastuuosuuden muutoksen määrittelyn pohjana

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!

Tilastokeskuksella ei ole varsinaista terveyshyödykeindeksiä. Kuluttajahintaindeksissä on alaryhmä "terveys", joka kuvaa terveysmenojen hintakehitystä kuluttajan näkökulmasta.Tästä löytyy aikasarja netistä vain vuodesta 2005 lähtien ositteesta: http://pxweb2.stat.fi/database/statfin/hin/khi/khi_fi.asp
Vanhempia tietoja löytyy Tilastokeskuksen julkaisemista Kuluttajahintaindeksi-tilastotiedotteista, joita voi kysellä Tilastokirjastosta (kirjasto@tilastokeskus.fi)