Otsikko
Mistä löytyisi Naton perus-artiklat suomenkielellä?

Kysytty

Mistä löytyisi Naton perus-artiklat suomenkielellä?

Vastaus

Vastattu

Pohjois-Atlantin sopimus, johon sisältyy 14 artiklaa on käännetty suomeksi esimerkiksi Tuomas Forsbergin Nato-kirjan (Ajatus Kirjat Helsinki 2002) liitteeseen, sivut 319-322. Kirjan tekijä huomauttaa alaviitteessä, että käännös on vapaa ja epävirallinen.

Alkuperäinen teksti engalanniksi sekä monen Natoon kuuluvan maan kielellä on julkaistu verkkosivulla:

https://www.nato.int/cps/en/natohq/official_texts_17120.htm