Mistä löytyisi moottorikelkan perään laitettavan reen teko-ohjeita? Asiakas haluaisi tehdä itse sellaisen.

Kysytty

Mistä löytyisi moottorikelkan perään laitettavan reen teko-ohjeita? Asiakas haluaisi tehdä itse sellaisen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aihe on vaikea, eikä siitä juuri löydy kirjallisuutta.

Lapin maakuntakirjstosta löytyy kaukolainattavaksi seuraava teos: Malkama, Toivo: Koti- ja maataloudellisia käsityöpiirustuksia työselityksineen. Teos on vuodelta 1948 ja siitä löytyy monenlaisten puurekien teko-ohjeita.

Artikkelitietokanta Aleksista löytyi artikkeliviitettä, jotka käsittelevät rekiä ja vesikelkkoja, mutta kaikissa ei mainita teko-ohjeita:

Pailinna, Antero: Puulelu luo oikean joulutunnelman
Meidän talo 1986 ; 11 ; 28, 32-35
Puuvaunun ja vesikelkan rakennusohjeet
Asiasana Lelut: rakennusohjeet; Puutyöt: kelkat; Leikkikalut: rakennusohjeet

Huhtala, Sami: Rekikoirat rynnivät Suomeen
Erä 1990 ; 1 ; 21-23
Haastateltavana valjakkourheilija Reijo Jääskeläinen
Asiasana koira: reet; valjakkourheilu

Kiiskinen, Kyösti: Harvinaisia harrastuksia: retkikoiravaljakko
Erä 1988 ; 1 ; 31-33
Asiasana Retkeily: koira: reet

Mutikainen, Arto: Hevosvetoinen moottorireki
Teho 1989 ; 3 ; 42-43
Reki puutavaran ajoon
Asiasana puunkorjuu: reet

6 ääntä
Asiasanat

Kommentit

http://www.eahma.fi/Reet1.htm
Teko-ohje löytyy tuosta linkistä.

Haun voi tehdä myös "googlettamalla"
Reet teko-ohjeet.