Mistä löytyisi lehtiä tai kirjoja, oppaita väriruiskutekniikasta? tai oppaita yleensä miten maalataan väriruiskulla esim autoja? Olen 1 kirjan lukenut,jonka on…

Kysytty

Mistä löytyisi lehtiä tai kirjoja, oppaita väriruiskutekniikasta?
tai oppaita yleensä miten maalataan väriruiskulla esim autoja?

Olen 1 kirjan lukenut,jonka on kirjoittanut Miquel Ferron, Väriruiskutekniikka!
löytyisikö mistään kirjastosta muuta? kiitos vastauksesta!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Väriruiskutekniikka lienee tekniikka, joka tunnettiin aikoinaan air brush –tekniikkana. Nykyisin nimitetään airbrushia kynäruiskuksi. Suomenkielisenä löytyy hyvin vähän aineistoa, mutta runsaasti englanninkielisenä. Mainitsemasi Miquel Ferronin Väriruiskutekniikka (1989) –kirjan lisäksi suomeksi on ilmestynyt CD-ROM Kynäruiskutuksen perusteet (2004). Kirjastojen tietokannoista on haettava asiasanalla ruiskumaalaus, joka antaa tulokseksi myös yksiväristä maalausta ruiskulla. Ruotsiksi löytyy Martin, Judy: Airbrushing: att arbeta med retuschspruta : teknik och material (1986). Englanninkielisiä nimenomaan autojen maalauskirjoja ovat :
- Duin, Nancy : Airbrushing automobiles : tips, techniques and projects (1989)
- Kosmoski, Jon: How to custom paint & graphics: [graphics for your car, motorcycle, truck, street rod], (1997)
- Remus, Timothy: Boyd Coddinton’s how to paint your hot rod (1994)
Muita air brush –tekniikka kirjoja:
- Airbrush (1995)
- Airbrush in Japan : 1 (1993)
- Airbrush painting techniques (2003)
- Airbrush techniques: workbook 4 (1989)
- Bortles, Joann: How to custom paint your motorcycle (2005)
- Breckon, Brett: An introduction to airbrushing and photo retouching (1995)
- Brownell, Tom: Do-it-yourself guide to custom painting (2000)
- Buchan, Jack: Airbrushing : step by step art school (1991)
- Chalfant, Henry: Spraycan art (1990)
- Charlesworth, Andy: Airbrushing the human form (1988)
- Charlesworth, Andy : A practical guide to airbrushing (1992)
- Clement, Marten: Airbrush (1983)
- Curtis, Seng-Gye Tombs: The airbrush book (1986)
- Dombek, George: Airbrush illustration for architecture (2003)
- Duckett, Graham: Creative airbrushing (1985)
- English, Michael: The anatomy of illusion : a painter’s guide to hyper-realistic technique (1989)
- Leek, Michael, E. The encyclopedia of airbrush techniques (2001)
- Gorringe, Roger: The complete airbrush course (1989)
- Grant, John: The encyclopedia of fantasy and science fiction art techniques (1997)
- Martin, Diana: How to airbrush t-shirts and other clothing (1994)
- Martin, Judy: Basic airbrush painting techniques : a practical guide to creative airbrushing (1994)
- Martin, Judy: The complete guide to airbrushing : techniques and materials (1990)
- Martin, Judy: Metallic surfaces (1988)
- Martin, Judy: Highlights : a practical guide (1988)
- Martin, Judy: Graded tones : a practical guide (1988)
- Martin, Judy: Stencils and masks : a practical guide (1988)
- Maurello, S. Ralph : The complete airbrush book (1980)
- Mette, C. Michael : Airbrush : works (1990)
- Miller, David: Dynamic airbrush (1987)
- Miller, David: Getting started in airbrush (1993)
- Misstear, Cecil : The advanced airbrush book (1984)
- Peacock, Ian: Airbrushing and spray painting manual (1995)
- Owen, Peter: The complete manual of airbrushing techniques (1988)
- Remus, Timothy: Advanced airbrush art : how to secrets from masters (2005)
- Shanteau, Pamela: The ultimate airbrush handbook (2002)
- Vero, Radu: Airbrush : the complete studio handbook (1983)
- West, Peter: Airbrushing : tools, techniques, materials (1986)