Mistä löytäisin vanhan vanhan ihanan lastenlaulun sanat ja nuotit joka alkaa muistaakseni näin; Prinssi neitoa lempi, hän pyydellen lempi mutta prinsessa…

Kysytty

Mistä löytäisin vanhan vanhan ihanan lastenlaulun sanat ja nuotit joka alkaa muistaakseni näin; Prinssi neitoa lempi, hän pyydellen lempi mutta prinsessa leikiten empi ja vastasi kerran kai. Kun kukkaset maasta taas nousi tuo prinssikin takaisin sai...
tätä laulua lauloi Ainakin Inkeri rantasalo ja Kim Borg muistaakseni. Olisi hauskaa laulaa myös lastenlapsillekin tuota laulua.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on Oskar Merikannon laulu "En barnsaga vid brasan", op. 82, nro 3 vuodelta 1914. Karl Asplundin sanat on suomentanut Ilta Koskimies nimellä "Lastentaru takkavalkealla". Aiheesta huolimatta kyseessä ei ole alun perin ollut varsinainen lastenlaulu, vaan yksinlauluksi tehty sävellys.

Laulun nuotit löytyvät monista kokoelmista, esimerkiksi "Suuren toivelaulukirjan" osasta 6 ja kokoelmista "Oskar Merikannon kauneimmat laulut" (Warner 1995), "Kauneimmat yksinlaulut 2" (Fazer 1977) ja "Kootut yksinlaulut 1" (Bells 2009). Näitä löytyy kirjastoista yleensä helposti.

Heikki Poroila

1 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Tapani Kansa on levyttänyt v.-88 ”Oskar Merikannon kauneimmat laulut”
Siinä on mm. Lastentaru takkavalkealla ja 10 muutakin yksinlaulua.
You Tubista löytyy tämäkin!