Mistä löytäisin tietoja kirjailija Mary Higgins Clarkista. mm. elämänkerta, lapsuus...Tähän mennessä olen löytänyt vain englannin kielisiä sivuja tai kirja…

Kysytty

Mistä löytäisin tietoja kirjailija Mary Higgins Clarkista. mm. elämänkerta, lapsuus...Tähän mennessä olen löytänyt vain englannin kielisiä sivuja tai kirja-arvosteluja

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Mary Higgins Clarkista löytyy valitettavan vähän elämäkertatietoja suomen kielellä. Teoksessa ”Ulkomaisia nykydekkarikirjailijoita 2”, 2001 ss. 17-21 on muutaman sivun esittely kirjailijasta. Aleksi –tietokannasta löytyy pari Ruumiin kulttuuri –lehden kirjailijaa koskevaa artikkelia:
Toivola, Lea : ”Noin miellyttävän miehen on pakostakin oltava valehtelija” : Joy Fielding ja Mary Higgins Clark naisten pelkojen tulkkeina.
- Ruumiin kulttuuri 2000 : 1 s. 22-28, 55
Kettunen, Keijo : Päähenkilöinä uhrit : Clark ja Yorke etsivät arkipäivän pimeitä puolia
- Ruumiin kulttuuri 1990 : 4 s. 42-43, 63

Lisäksi kirjastosta löytyy Simo Sjöblomin Mary H. Clark –bibliografia 1980-1999, mutta siihenkään ei sisälly elämäkerrallisia tietoja. Siinä on esitelty lyhyesti teosten sisältö.

Kirja-arvosteluja löytyy Aleksi-tietokannasta ja kirjastossa luettavasta Kirjallisuusarvosteluja –julkaisusarjasta.

Kustantajan sivuilta http://www.simonsays.com/subs/index.cfm?areaid=12 ilmenee, että äskettäin on englanniksi ilmestynyt kauan odotettu muistelmateos Kitchen Privileges, 2002. Sivuilta löytyy myös elämäkerrallista tietoa kirjailijasta ja ote muistelmista.