Mistä löytäisin runon, jossa on seuraavantyylisiä kohtia: hän astui yöstä toiseen, entistä pimeämpään, entistä kauniimpaan

Kysytty

Mistä löytäisin runon, jossa on seuraavantyylisiä kohtia:
hän astui yöstä toiseen, entistä pimeämpään, entistä kauniimpaan, jossa loistivat kaikkeuden tähtikuviot.
Lopussa muistaakseni jotain tämän tyylistä: Ennen kuin oppi sanan äiti.
Olen lukenut runon ehkä 25v sitten, joten edelliset lauseet voivat olla hyvinkin epätarkkoja ja vain suuntaa antavia.
Kirjoittajasta ei ole tietoa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!

Vielä en ole löytänyt kyseistä runoa, mutta olen laittanut kysymystä kollegoille. Etsintä jatkuu siis vielä!