Mistä löytäisin Pohjolan Sanomat -lehden vuosikerran 1954? Painettuna, digitaalisena tai mikrofilminä.

Kysytty

Mistä löytäisin Pohjolan Sanomat -lehden vuosikerran 1954? Painettuna, digitaalisena tai mikrofilminä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Rovaniemen kaupunginkirjaston Lappi-osastolla on vanhoja lappilaisia lehtiä mikrofilmeinä. Mikrofilmi luettelon mukaan myös Pohjolan Sanomat on siellä muiden mikrofilmien joukossa. Mikrofilmejä kaukolainataan.  Sinun kannattaa ottaa yhteyttä omaan lähikirjastoosi ja pyytää heitä tilaamaan mikrofilmin sieltä kaukolainana. Jos lähikirjastossa ei ole  mikrofilminlukulaitetta, kaukolaina tilataan sellaiseen kirjastoon, jossa sen luku on mahdollista.

Lähteet:

Lapin kirjasto Kotiseutukokoelmat