Otsikko
Mistä löytäisin parhaiden seuraavien maiden perustiedot (uskonto, lasten asema, koulut, väkiluku yms.)? Maat ovat: Aasia, Afrikka, Kiina ja Pohjoismaat.

Kysytty

Mistä löytäisin parhaiden seuraavien maiden perustiedot (uskonto, lasten asema, koulut, väkiluku yms.)? Maat ovat: Aasia, Afrikka, Kiina ja Pohjoismaat.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Seuraavista kirjoista saattaisi myös olla apua:

Tieteen kuvalehden kustantama Maailma tänään -sarja
-laajalti tietoa eri maiden yhteiskunnasta, maantieteestä, politiikasta ja kulttuurista
-kirjan lopussa aihehakemisto

Weilin & Göösin kustantama Maailma nyt -sarja
-hieman edellistä suppeampi
-maanosat käydään läpi maittain
-kunkin maan kohdalla "tietolaatikko", jossa perusfaktatiedot, kuten kieli, väkiluku, uskonnot jne.

Lasten asemasta eri maissa löytyy tietoa ainakin Maailma.net -sivuston http://fi.oneworld.net kautta, hakusanalla lapset.