Mistä löytäisin kirjoja liittyen kasvissyönnin vaikutukseen terveyteen?

Kysytty

Mistä löytäisin kirjoja liittyen kasvissyönnin vaikutukseen terveyteen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä joitakin HelMet -kirjastoista löytyviä kasvisruokavaliota ja sen terveysvaikutuksia käsitteleviä kirjoja:

Erlansson, Charlotte, Ruoka joka vahvistaa terveyttäsi, Kustannus-Mäkelä, 2012.
Heinonen, Paula, Satumaista voimaa arkeen: uutta puhtia jaksamiseen, Gummerus, 2004.
Lehtonen, Ulla; Syö itsesi terveeksi, Loki-Kirjat, 2007.
Lehtonen, Ulla, Opettelisinko kasvissyöjäksi, Otava, 1982.
Kasvissyöntiä aloittelijoille: tietoa terveellisemmästä ruokavaliosta, uudet neljä ruokaryhmää, herkullisia vähärasvaisia kolesterolittomia reseptejä, Vegaaniliitto, 2000.
Ravitsemustieto, osaksi ammattitaitoa, WSOY, 2008.
Sundqvist, Inga-Britta, Elämäniloa ja terveyttä kasvisruoasta, Valitut palat, 1994.
Teosten saatavuuden ja lisää aineistoa löydät www.helmet.fi . Hakusanoina voit käyttää esimerkiksi seuraavia asiasanoja: kasvisravinto, vegetarismi, veganismi, raakaravinto, ruokavaliot, elävä ravinto, terveys

Katso myös:
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=skr00…