Otsikko
Mistä löytäisin 70-luvun Peukaloisen seikkailuista kertovan lastenelokuvan, jossa pieni punamyssyinen poika pelastaa lukuisat veljensä kiskomalla hirviöltä…

Kysytty

Mistä löytäisin 70-luvun Peukaloisen seikkailuista kertovan lastenelokuvan, jossa pieni punamyssyinen poika pelastaa lukuisat veljensä kiskomalla hirviöltä saappaat ja saa puolisokseen kuninkaan tyttären?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Parc Filmiltä on julkaistu vuonna 1972 elokuva nimeltä "Le Petit Poucet". Elokuva perustuu Charles Perrault'n satuun ja sen on ohjannut Michel Boisrond. Elokuvaa on julkaistu myös englanninkielisellä nimellä "Tom Thumb" tai "Little Tom Thumb" . Tiedot löytyvät mm. Internet Movie Database -hakemistosta.
Pikainen haku kirjastojen tietokannoista ei tuottanut tulosta elokuvasta ainakaan sen ranskalaisella nimellä.