Mistä löytäisi yritysten lukumäärät henkilöstöluokittain ja alueittain? Esim. 0-5 henkilön yritykset, helsingissä: 10 000 kpl 5-9 henkilön yritykset,…

Kysytty

Moi,

mistä löytäisi yritysten lukumäärät henkilöstöluokittain ja alueittain?

Esim.
0-5 henkilön yritykset, helsingissä: 10 000 kpl
5-9 henkilön yritykset, helsingissä: 900 kpl

Tarvitsisin helsingin, vantaan ja espoon tiedot.

Kiitos

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tilastokirjaston mukaan kuntatason tietoja on saatavilla ainoastaan yritystoimipaikoista. Saat tämän tilaston liitetiedostona. Tuoreimmat tiedot ovat toistaiseksi vuodelta 2012.

Toimiala Onlinen (työ- ja elinkeinoministeriön ylläpitämä tietopalvelu) pääsivulta löytyvät toimipaikat toimialoittain, maakunnittain ja kokoluokittain: http://www2.toimialaonline.fi/ (Polku: Tilastokanta/Yritykset ja toimialat/Yritys- ja toimipaikkatilastot/Toimipaikat 2006-2012/Toimialat ja alueet/Kokoluokat)

Tilastokeskuksen sivuilta löytyy myös toimipaikkatilastoja toimialoittain:

http://pxweb2.stat.fi/database/StatFin/yri/syr/020_top_tol08/020_top_to…