Mistä löydän tietoa Mika Waltarin perheestä?

Kysytty

Mistä löydän tietoa Mika Waltarin perheestä?

Vastaus

Vastattu

Seuraavista teoksista saat tietoa Waltarin omasta perheestä :

Bibliophilos-lehti 2 / 2014

Satu Waltari – tytär isänsä varjossa

Lappalainen, Anja : Vanhemmat kertovat tunnetuista lapsistaan

Otava 1969

Minun äitini : äitikuvia suomalaisessa kirjallisuudessa ja taiteessa / toim. Ulla Huhtala ei al.

Tammi 1983

Illusioni 2012 : Mika waltari-seuran vuosikirja 2012

Mika Waltarin isovanhemmista ja vanhemmista saat tietoa Waltarin sukuromaanista

"Isästä poikaan - romaani kolmen sukupolven Helsingistä"

"Isästä poikaan" on kirjailijan itsensä lyhentämä versio. Laajemmat teokset "Mies ja haave" kertovat Waltarin isovanhemmista, "Sielu ja liekki" hänen isänsä tarinan ja "Palava nuoruus" kertoo Waltarin omasta nuoruudesta.

Panu Rajalan "Unio mystica : Mika Waltarin elämä ja teokset" WS 2008 on erinomainen tietolähde Waltarista. Kirja sisältää myös oivalliset hakemistot.

Mika Waltari-seuran sivuihin kannattaa myös tutustua, kuin myös Satu Waltarin teoksiin.