Mistä löydän sellaisen lastenrunon, kun Pikku Pekan hammassärky?

Kysytty

Mistä löydän sellaisen lastenrunon, kun Pikku Pekan hammassärky?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Rauha Kilven kirjoittama runo "Pikku Pekan hammassärky" löytyy teoksesta Lasten kolmas lukukirja (Somerkivi - Rauhamaa). Kirja on varastokappalle, ja se on lainattavissa Kuopion kaupunginkirjastosta.

19 ääntä

Kommentit

ostin kyseisen kirjan,ja vain sen takia että tämä pekan hammassärky siitä löytyisi, petyin, eipä ollut sitä runoa. selasin kirjan kolme kertaa läpi eikä sitä löytynyt siitä.
ja nimenomaan somerkivi-rauhamaa , lasten kolmas lukukirja
OTAVA 1971
ihmetellä pitää kyllä.

Valitettavasti kokoelmissamme ei ole tätä teosta, joten en voi tarkistaa itse kirjasta. Varastokirjaston kappale näyttää olevan vuodelta 1967, olisiko syy siinä
Somerkivi, Urho.
Nimeke: Lasten kolmas lukukirja / kuv. Usko Laukkanen.
Julkaistu: Helsinki : Otava, 1967.
Kieli: fin
Lastenkirjainstituutista löytyy myös kirjan sisällys ja siinäkin on listattuna Pikku Pekan hammassärky, 2. painos vuodelta 1961
http://prettylib.erikoiskirjastot.fi/lib4/?PBFORMTYPE=01002&TITLEID=209…
Toimitus