Mistä löydän? Runo käsittelee äidin ja pojan suhdekasvua. Mielestäni jyväskyläläinen naisrunoilija. Runojen säkeissä on kohtia, jossa kehotetaan " äiti pysy…

Kysytty

Mistä löydän?
Runo käsittelee äidin ja pojan suhdekasvua. Mielestäni jyväskyläläinen naisrunoilija.
Runojen säkeissä on kohtia, jossa kehotetaan " äiti pysy kaukana" ja kun runon lopussa on tällaiset sanat : " äiti, kun on tullut aikasi - tule lähelle"
Haluaisin löytää ko runon , kuulin radiosta useita vuosia sitten ajaessani Jyväskylässä Rantaväylällä. Runoilijan etunimi saattaa olla Anja tai sinnepäin. Poikalasten äidille sopiva runo - herättää vahvoja tunteita. Hienoa oivaltamista.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!
Kiitos kysymyksestä. Valitettavasti emme ole löytäneet runoa, jota kysymyksessäsi kuvailit. Kysyin neuvoa myös valtakunnalliselta kirjastonhoitajien postituslistalta -valitettavasti tuloksetta.
Olemme läpikäyneet seuraavien runoilijoiden teokset:
Liisa Laukkarinen, Aino Suhola,
Juvonen, Anja: Matkalla elämässä
Kirja äidille
Sinulle, äiti
sekä kaikki keskisuomalaiset Anja-nimiset runoilijat, joiden teoksia kokoelmassamme on: Jokinen, Salmi, Syrjä, Kärkkäinen ja Kantola.
Pahoittelulut tästä.