Otsikko
Mistä kirjoista saisin tietoa Suomen nykypäivän kirjallisuushistorian tilanteesta?

Kysytty

Mistä kirjoista saisin tietoa Suomen nykypäivän kirjallisuushistorian tilanteesta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Uuusin ja kattavin Suomen kirjallisuudenhistoria on Yrjö Varpion toimittama kolmeosainen Suomen kirjallisuushistoria. Sen kolmas osa (ilmestynyt v. 1999) ulottuu 1990-luvulle.
Kai Laitisen Suomen kirjallsuuden historia -teoksen uusin painos on ilmestynyt 1997 ja siinä on jonkin verran 1990-luvun tapahtumia.
Turun kaupunginkirjastosta kokoelmista löydät lisää tämänaiheisia teoksia yhdistämällä asiasanat kirjallisuudenhistoria ja Suomi ja 1900-luku.