Mistä kirjasta löytyisi karttakuvan kaltainen piirros Viipurin linnoituksesta Viipurin pamauksen aikaan?

Kysytty

Mistä kirjasta löytyisi karttakuvan kaltainen piirros Viipurin linnoituksesta Viipurin pamauksen aikaan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aivan Viipurin pamauksen ajalta olevaa karttakuvaa Viipurin linnoituksesta ei löytynyt, mutta kapteeni N. Granbergin vuonna 1940 piirtämä rekonstruktio, joka kuvaa Viipuria noin v. 1550 on kirjoissa Teperi, Jouko : Viipurin pamaus, 1992 ja Viipurin linna, 1976. Jälkimmäisessä kirjassa on sanallisesti selitetty, miten Knut Possen puolustama Viipuri poikkesi piirroksesta.