Mistä johtuu, että neljästä lainaamastani CD:stä menee myöhästymismaksu, vaikka vielä tänään 18.11. olisi todellisuudessa mahdollista uusia nuo lainat. Minä…

Kysytty

Hei. Mistä johtuu, että neljästä lainaamastani CD:stä menee myöhästymismaksu, vaikka vielä tänään 18.11. olisi todellisuudessa mahdollista uusia nuo lainat. Minä uusin eilen. Sain 16.11 ilmoituksen sähköpostiini, että 2pvn kuluttua menee laina-aika umpeen. Kiitos vastauksesta.

Vastaus

Vastattu

Tämä johtuu siitä, että Tiedon tulostuspalvelun kautta kulkeva ilmoitusposti viivästyi viime viikonloppuna. Viivästys koskee lauantaina lähetettyjä eräpäiväilmoituksia (epv ma 16.11.), sunnuntaina lähetettyjä eräpäiväilmoituksia (epv ti 17.11) sekä lauantaina lähetettyjä Espoon, Kauniaisten ja Vantaan kirjastojen varausilmoituksia.

Tosiasiassa lainojesi eräpäivä oli siis 16.11., mutta valitettavasti viesti tuli kaksi päivää myöhässä. Olen nyt poistanut asiakastiedoistasi tästä aiheutuneet maksut. Pahoittelen viivästyksestä syntynyttä hämmennystä.