Mistä johtuu että "Helmet monihaku" kysyy kirjastokortin numeroa ja tunnusta? Vaikka sitä yrittäisi käyttää kirjaston koneelta?

Kysytty

Hei,

Mistä johtuu että "Helmet monihaku" kysyy kirjastokortin numeroa ja tunnusta? Vaikka sitä yrittäisi käyttää kirjaston koneelta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

HelMet-kirjasto on hankkinut lisenssit HelMet-monihaun maksullisten tietokantojen käyttöön nimenomaan rekisteröityneille asiakkailleen. Kirjaston koneita taas voivat käyttää myös sellaiset asiakkaat, joiden asiakastietoja ei ole lainaajarekisterissä. Siksi monihaku vaatii kirjautumisen riippumatta siitä, miltä koneelta sitä käytetään.