Mistä etsiä tietoa sukujuurista? Törmäsin ongelmaan jossa en löydä netistä vastauksia ja minulla on rajallinen pääsy heidän kotiseutujensa kirjastoihin.

Kysytty

Mistä etsiä tietoa sukujuurista? Törmäsin ongelmaan jossa en löydä netistä vastauksia ja minulla on rajallinen pääsy heidän kotiseutujensa kirjastoihin.

Vastaus

Vastattu

Suomen Sukututkimusseuran Hiski tietokannasta, http://hiski.genealogia.fi löytyy tietoja seurakuntien kirkonkirjoista: syntyneet, vihityt, kuolleet, poismuuttaneet. Tiedot ovat 1890 -luvulta taaksepäin. Alle 100 vuotta vanhoja tietoja ei saa julkaista. Kannattaa aloittaa selvittämällä elossa olevilta sukulaisilta tietoja edellisistä sukupolvista. Ja onko omasta suvusta jo ehkä tehty ja julkaistu sukuselvitys? Kirjastot.fi sivulta löytyy linkit Suomen yleisten kirjastojen tietokantoihin. Kirjastosta voit lainata sukututkimusoppaita, esim. Digitaalisen sukututkimuksen oppaan.