Mistä erottaa miesten ja naisten farkut? Onko miesten farkuissa vetoketjun lista toisin päin, kuin naisten?

Kysytty

Mistä erottaa miesten ja naisten farkut? Onko miesten farkuissa vetoketjun lista toisin päin, kuin naisten?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suurimmat eroavuudet löytyvät farkkujen leikkauksessa johtuen anatomisista eroista esim. vyötärön ja lantion suhteessa ja reisissä. Yleisesti ottaen naisten farkuissa on tarkempi leikkaus ja istuvuus, jolla voidaan peittää myös jonkin verran kehon pieniä virheellisyyksiä. Miesten farkkuihin käytetty materiaali on monesti karkeampaa ja tanakampaa kuin naisten ohuempi ja joskus joustavampi materiaali. Naisten farkuissa etutaskut ovat yleensä pienemmät tai saattavat puuttua kokonaan. Miesten farkkujen etumus on löysempi, naisten istuvampi. Myös kokomerkinnät eroavat toisistaan. Vetoketjun avautumissuunnassa ei enää taida olla sellaisia eroavuuksia kuin aikaisemmin.
Tarkempaa tietoa (englanniksi) http://www.wisegeek.org/what-is-the-difference-between-mens-and-womens-…
https://www.quora.com/How-are-women%E2%80%99s-jeans-different-from-men%…