Missähän runossa sanotaan jotenkin näin "nyt kun se on alkanut liikkumaan, minusta tuntuu että meillä kummittelisi..."

Kysytty

Missähän runossa sanotaan jotenkin näin "nyt kun se on alkanut liikkumaan, minusta tuntuu että meillä kummittelisi..."

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tämä on Pentti Saaritsan runo kokoelmasta Jäsenkirjan lisälehdet (1971). Runo löytyy myös kokoelmasta Saaritsa: Runoja 1965 - 1982. Runolla ei ole varsinaisesti nimeä ja se kuuluu yhtenä osana monen runon sarjaan (alkaen "Minun elämääni tulivat pienet kädet"). Tämä on toinen runoista ja kuuluu näin: "Nyt kun se on alkanut liikkua / täällä kummittelee / minun esineeni / ovat alkaneet siirtyä itsestään outoihin paikkoihin / mutta aavemaisinta on että minä itse / huomaan olevani yksi niistä"