Otsikko
Missä yliopistossa voi opiskella forensista kielitiedettä?

Kysytty

Missä yliopistossa voi opiskella forensista kielitiedettä? Minulla on ei-suomalaisen kielitieteen opintoja, ja haluaisin lisätä tietojani. Voiko sitä opiskella lisäopintoina, jos on jo FM-tutkinto?

Vastaus

Vastattu

Suomen yliopistoissa ei ole forensisen lingvistiikan oppiainetta, mutta esimerkiksi Lapin yliopistossa voi opiskella oikeuslingvistiikkaa. Myös monissa muissa yliopistoissa on soveltavan kielitieteen ohjelmia, joissa hyvällä ohjauksella voinee erikoistua forensiseen kielentutkimukseen.

Täydennysopintojen käytännöt vaihtelevat korkeakouluittain, joten niitä täytyy tiedustella kunkin yliopiston kansliasta tai oppiaineiden vastuuopettajilta. Suomeksi oikeuslingvistiikasta on kirjoitettu mm. vuonna 2008 julkaistussa teoksessa Kielen ja oikeuden kohtaamisia: Heikki E. S. Mattilan juhlakirja (Talentum).

0 ääntä

Kommentit

Tämä populaari tietoteos liittyy opiskeluun ehkä vain löysästi, mutta mainitaan silti: Roosa Rentola: Kielestä kiinni : kuinka kielentutkimusta käytetään rikosten selvittämisessä?