Missä voisi korjauttaa omalta mummilta rippilahjaksi saadun nahkakantisen Raamatun, jonka vetoketju on puoliksi irti eli ommel on kokonaan purkautunut…

Kysytty

Missä voisi korjauttaa omalta mummilta rippilahjaksi saadun nahkakantisen Raamatun, jonka vetoketju on puoliksi irti eli ommel on kokonaan purkautunut vuosikymmenten varrelta toiselta puolelta. Vetoketjulla saa siis vedettyä koko Raamatun kannen suojaan.

Jotain siistiä käsityötähän tässä kaivataan vaan missä tehdään tällaista nahkaompelua, suutarillako? Vai löytyykö jostakin yrittäjä, joka tekee tällaisia korjaustöitä?

Olen jo tiedustellut Suomen Pipliaseuralta ja Sacrumilta/Sisälähetysseuralta. Heillä ei ollut suutaria kummempaa neuvoa. Mistäs minä löydän tällaisen suutarin, jolta onnistuu hyvin tarkka ja hienovarainen paksun nahan ompelu korkolappujen liimailun ohessa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suutarin sijasta ehdottaisin ihan kirjansitomoa, koska sellaisessa varmaankin osataan korjata myös kuvaamasi kaltainen vika.

Kirjansitomoja löytyy googlaamalla sanalla "kirjansitomo":
https://www.google.fi/?gws_rd=cr&ei=6ziXUrzELoL9ywOI6YDABQ#q=kirjansito…