Missä teoksessa on runo, joka loppuu jotakuinkin "ja juuri kun alkaa ymmärtää, täytyy jo lähteä". Siinä alussa taidetaan puhua sananjaloista... Muistelisin,…

Kysytty

Hei,

Missä teoksessa on runo, joka loppuu jotakuinkin "ja juuri kun alkaa ymmärtää, täytyy jo lähteä". Siinä alussa taidetaan puhua sananjaloista... Muistelisin, että on Saaritsan runo, mutta en enää löydä sitä kokonaisena. Jos koko runon voi vastaukseen liittää, olisi hienoa! Mutta varmuus tekijästä ja teoksestakin riittää. Jos näillä murusilla on mahdollista löytää 🙂

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on todellakin Pentti Saaritsan runo. Nimetön runo alkaa sanoilla "Kieli saatu syntymässä" ja päättyy säkeeseen "ja juuri kun tuntuu, että alkaa ymmärtää, täytyy jo lähteä". Runo löytyy Saaritsan kirjasta Elävän mieli sivulta 10 (WSOY v. 1999).