Missä suomalaisessa ilmeisesti televisiosarjassa mutta voi tietysti olla elokuvassakin sanotaan jossain kohdassa: "Kyllä te ootte sitten merkillistä sakkia"?…

Kysytty

Missä suomalaisessa ilmeisesti televisiosarjassa mutta voi tietysti olla elokuvassakin sanotaan jossain kohdassa: "Kyllä te ootte sitten merkillistä sakkia"? Tämän kuulin muistaakseni joskus 90-luvun puolessavälissä. Sitten muistan myös kuulleeni jossain sarjassa tai elokuvassa jonkun sanoneen, että "musta on hauskaa, että maapallo tuhoutuu", ja tämäkin tapahtui muistaakseni tuolloin. Tuo jäi siksi mieleen, koska olin melko vasta oppinut, että maapallokaan ei ole ikuinen, ja ymmärsin tuon tarkoittavan, että hänestä on hauskaa se, että maapallokin tuhoutuu joskus, vaikka tässähän tietysti tarkoitettiin luonnon saastumista. Outoahan tuo olisikin, jos joku tarkoittaisi tuota ensimmäistä, koska siihen menee vielä miljardeja vuosia.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Netistä löytyvän Anita Saarelaisen väitöskirjan perusteella arvelen, että merkillinen sakki löytyy MTV:lla 1990-luvulla esitetystä sarjasta Puhtaat valkeat lakanat, ks. väitöskirjan Liite 1 Kohtausluettelo, jakso 40, kohtaus 6.

Valitettavasti toiseen kysymykseesi en osaa vastata - olisiko mahdollista, että kyseessä olisi animaatiosarja Olipa kerran ihminen? Sen viimeisessä jaksossa on aiheena Maa, ja profiiliin sopisi tuollaisia tuhoutumisilkeyksiä käkättävä pahis.

0 ääntä

Kommentit

Kiitos vastauksesta! Ei ollut animaatiosarja, vaan sanoja oli ihan oikean ihmisen esittämä henkilö.