Missä oli 26 Sota S 10.09.1944

Kysytty

Missä oli 26 Sota S 10.09.1944

Vastaus

Vastattu

26. Sotasairaalan toimintakertomukset on digitoitu, ja ne ovat löydettävissä esimerkiksi Sotasampo-palvelusta. Toimintakertomus n:o 2 ajalta 1.4.43-30.11.44 listaa sairaalan eri potilasosastojen sijainnit seuraavasti:

  • I/26. SotaS. Malmin sairaala, Pietarsaari.
  • II/26. SotaS. Östanlidin parantola, Pietarsaari.
  • III/26. SotaS. Ruotsalainen kansakoulu, Pietarsaari.
  • IV/26. SotaS. Kyrkostrandin kansakoulu, Pietarsaari.
  • V/26. SotaS. Östensönturvakoti, Pietarsaaren mlk.
  • VI/26. SotaS. Westersundsbyn kansakoulu ja yhdistystalo, Pietarsaaren mlk. Käytössä 28.6.-22.11.44.