Missä menneitten vuosikymmenten tyttökirjassa yksi kirjan henkilöistä kirjoitti aineen "Vihreä ja valkea kultamme"?

Kysytty

Missä menneitten vuosikymmenten tyttökirjassa yksi kirjan henkilöistä kirjoitti aineen "Vihreä ja valkea kultamme"?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Marjatta Kurenniemen tyttökirjassa Kesälintu (WSOY 1959) päähenkilö Kirstin  luokkatoveri Marja lyö vetoa, että hän kirjoittaa seuraavaksi aineen Margareetasta, olipa opettajan antama aihe mikä tahansa. Niinpä hän aiheesta Vihreä ja valkea kultamme kirjoittaa traagisen rakkaustarinan kartanonneito Margareetasta, joka auttaa köyhiä ja jota siksi kutsutaan nimellä Vihreä ja valkea kultamme. Opettajan tarkoitus oli, että aiheessa käsitellään koskivoimaa ja metsätaloutta.