Otsikko
MISSÄ KUVATTU V 1983 TEHTY HARJUNPÄÄ JA KYLMÄ KUOLEMA.. ONKO ERÄS KUVAUSPAIKKA MAHDOLLISESTI HERTTONIEMEN KARTANO

Kysytty

MISSÄ KUVATTU V 1983 TEHTY HARJUNPÄÄ JA KYLMÄ KUOLEMA.. ONKO ERÄS KUVAUSPAIKKA MAHDOLLISESTI HERTTONIEMEN KARTANO

Vastaus

Vastattu

Harjunpää ja kylmä kuolema (ruots. Harjunpää och kalla döden) on neliosainen televisiosarja vuodelta 1983.

Sarjaa on kuvattu Katso-lehden 1/1983 mukaan eri puolilla Helsinkiä, muun muassa Kruununhaassa sekä silloisen poliisilaitoksen tiloissa Aleksanterinkadulla.

Myös merellinen Helsinki on sarjassa vahvasti läsnä.

Emme löytäneet kuitenkaan vahvistusta sille, että sarjaa olisi kuvattu juuri Herttoniemen kartanossa.

Sarja on tälläkin hetkellä katsottavissa YLE Areenassa, josta voi tehdä lisää tunnistuksia.

Herttoniemestä kuvauspaikkana yleensä on luettavissa lisää esimerkiksi Herttoniemen kartanon sivuilta sekä elokuvahistorioitsija Jari Sedergrenin blogikirjoituksesta.