Missä kirjassa / kirjasarjassa on lentäviä koiria ja susia?

Kysytty

Missä kirjassa / kirjasarjassa on lentäviä koiria ja susia?

Vastaus

Vastattu

Liisa Karakorven kirjoittamassa ja Pia Lindbergin kuvittamassa Lentävässä Lallerossa haaveillaan lentävästä koirasta. Se on ilmestynyt Lasten kirjakerhon kuukauden kirjana vuonna 1986. Kirja on mahdollista tilata kaukolainana kirjastoon. Selina Youngin vuonna 2007 ilmestynyt lastenkirja Iso Koira ja Pikku Koira lentämässä kertoo lentokoneella lentävistä koirista, ja se on saatavilla Kirkkonummen kirjastosta.

Englanniksi kirjoja lentävistä koirista ja susista löytyy enemmänkin. Esimerkiksi Courtney Paigen Legend of the winged wolf: Winged wolf series on ilmestynyt vuonna 2013, mutta sitä ei ole suomennettu. Monissa englanninkielisissä lastenkirjoissa seikkailee lentäviä koiria (esimerkiksi Dave Overtonin Shabalab the flying dog vuodelta 2015 ja D. Hessen Joker the flying dog vuodelta 2012), mutta niitäkään ei valitettavasti ole suomeksi saatavilla. Kirjoja, joissa seikkailisi sekä lentäviä koiria että susia, en löytänyt.

Hanna Laitinen