Missä hirvet nukkuvat?

Kysytty

Missä hirvet nukkuvat?

Vastaus

Vastattu

Kesällä hirvet keräävät vararavintoa ja syövät miltei koko ajan. Ne lepäävät ja märehtivät välillä ja jatkavat taas syömistään.
Alkukesällä ravintoa saa parhaiten rantakasveista, myöhemmin peltojen laidoilta ja sekametsistä.
Talvella hirvet liikkuvat mahdollisimman vähän säästääkseen energiankulutusta. Silloin hirvet kerääntyvät laumoihin ja
lepäilevät suojaisissa taimikoissa.

Lähteet:

https://www.riistakolmiot.fi/animal/hirvi-alces-alces/

Heikki Willamo: Hirven klaani (Otava, 2005)