Missä Aku Ankan numerossa tarkna alkaa siitä, kun Iines istuu kampaajalla (tai kosmetotologilla). Kun hän lähtee liikkeestä, kaikkea kummaa alkaa tapahtua,…

Kysytty

Missä Aku Ankan numerossa tarkna alkaa siitä, kun Iines istuu kampaajalla (tai kosmetotologilla). Kun hän lähtee liikkeestä, kaikkea kummaa alkaa tapahtua, esimerkiksi jslkakäytävä alkaa aaltoilla. Tarina. julkaistiin 60- ja 70-luvun taitteessa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aku Ankan vanhoja vuosikertoja voi selailla Päivälehden arkistossa, osoitteessa Korkeavuorenkatu 28, http://www.paivalehdenarkisto.fi/. Vuosikerrat on sidottu kansiin ja niitä saa tilaamalla tutkijansaliin, jossa niitä on sangen mukava selata. Mitään julkaisuluetteloa ei ole. Kannattaa ilmoittaa arkistoon etukäteen jos sinne on menossa.

Vuoden 1969 Aku Ankat on joka tapauksessa nyt käyty läpi. Aku Ankassa numero 34 on Aku Ankka ehostusmestarina -niminen juttu, jossa Iines käy Akun perustamassa kauneushoitolassa, mutta mitään outoja tapahtumia ei seuraa Iineksen käyntiä. Tämä ei siis ole haettu juttu.